Z artykułu dowiesz się, że: (kliknij, aby przejść)
Jedna z wytycznych dla projektanta może budzić szczególne zainteresowanie. - W tym zadaniu zawieramy koncepcję budowy torowiska tramwajowego, a co za tym idzie, połączenia istniejącej trasy tramwajowej w ulicy Legnickiej z trasą tramwajową w ulicy Długiej - informuje Krzysztof Świercz z Wrocławskich Inwestycji.
Torowiska na Poznańskiej nie będzie w projekcie
Koncepcja budowy torowiska to nie element projektu, który powstanie. Wrocławskie Inwestycje wyjaśniają: "Koncepcja projektowa to wstępne założenie projektowe pozwalające na zaplanowanie w przyszłości infrastruktury, w tym wypadku tramwajowej. Koncepcja to pierwszy etap projektowy i nie oznacza budowy trasy tramwajowej po zakończeniu projektowania, ale pozostawia możliwości techniczne dla realizacji tego zadania w przyszłości."
- Chcemy zobaczyć, jak torowisko może się wpasować w ulicę. Przy okazji tego remontu ono nie powstanie, jednak takie połączenie dwóch torowisk biegnących na zachód ulicą Legnicką i Długą byłoby korzystne dla sieci tramwajowej w tej części miasta - wyjaśnia Monika Kozłowska-Święconek, dyrektorka Biura Zrównoważonej Mobilności. - Nie jest kluczowe z punktu widzenia mieszańców Szczepina, którzy mają blisko do jednej lub drugiej trasy tramwajowej, ale z punktu widzenia całej sieci - ma znaczenie. Obecnie te dwie trasy łączą się ze sobą tylko w dwóch odległych od siebie miejscach - przez Podwale, most Sikorskiego i ulicę Jagiełły oraz przez Milenijną.
Ulica Poznańska będzie jak nowa, ale może nie w całości
Tak istotne przebudowy wymagają uzgodnień z konserwatorem zabytków. Projektant będzie musiał uzyskać jego aprobatę i od tego zależy, czy jezdnia Poznańskiej na całej długości będzie asfaltowa czy też w północnej części będzie bruk - tam znajduje się ciekawa, historyczna zabudowa - dawne koszary.
Galeria zdjęć
Poza nową jezdnią, powstaną drogi dla rowerów, chodniki, przebudowane będą wloty skrzyżowań w ul. Kruszwicką, Czarneckiego, Zachodnią, Ścinawską, Łęczycką i Litomską. Powstaną nowe przejścia dla pieszych oraz przejazdy rowerowe, nowe przystanki autobusowe i miejsca postojowe, nowe oświetlenie drogowe wraz z doświetleniem przejazdów rowerowych oraz przejść dla pieszych.
Projekt musi zapewnić również zagospodarowanie wód opadowych oraz nasadzenia zieleni. Tak duża inwestycja obejmie oczywiście również przebudowę i rozbudowę sieci podziemnych. Wybrana w przetargu firma będzie miała 16 miesięcy na przygotowanie dokumentacji.